Kalendāri ar kailām sievietēm Itālijā liek uzdot jautājumu par sabiedrības vērtībām

Lielākajā daļā nākamā gada kalendāru Itālijā redzamas kailas sievietes, kas izraisa valstī diskusijas par itāļu vērtībām. Šādus kalendārus reklāmas nolūkiem izdod arī automašīnu riepu kompānija "Pirelli".

Itālijas izdevniecības pēdējās nedēļas izlaiž kalendārus ar sieviešu attēliem 2003.gadam. Kalendāros galvenokārt redzamas kailas mazpazīstamas itāliešu aktrises. Dažos kalendāros redzama viena un tā pati aktrise visos 12 mēnešos, bet dažos katrā mēnesī redzama cita aktrise.

"Pirelli" kalendāros atkal kailas sievietes

Kompānija "Pirelli" kalendārus 46 000 klientiem katru gadu nosūta jau kopš 1964.gada. "Pirelli" ir tik titulēta kompānija, ka 2002.gada kalendāram pozēt tika pārliecināta arī ASV prezidenta Džordža Buša brāļameita un modele Lorena Buša. Taču 2002. bija gads, kad kompānija saviem kalendāros nolēma fotografēt apģērbtas sievietes.

Šogad "Pirelli" kalendāros atgriezušies kailu sieviešu fotouzņēmumi, kā tas līdzīgi ir arī citos kalendāros, ko par aptuveni sešiem dolāriem (3,60 latiem) var iegādāties Ziemassvētku tirdziņos.

Kailums – pierasta lieta Itālijas masu medijos

Ik gadus kalendāri ar kailu sieviešu fotogrāfijām tiek izdoti arvien vairāk un vairāk, tādējādi liekot kalendāriem par sportu izskatīties garlaicīgiem.

Lielāko daļu kalendāru izdod Itālijas galveno laikrakstu un žurnālu izdevniecības, kas nodrošina meiteņu fotogrāfiju parādīšanos to regulārajos izdevumos. Piemēram nedēļas laikraksts "Panorama", kurā nesen bija redzama televīzijas dīvas Luīzas Kornas fotogrāfija ar parakstu "Viens gads ar Luīzu", reklamējot 2003.gada kalendāru. Vienā no kalendāra fotogrāfijām Luīza redzama vieglā caurspīdīgā melnā kleitā, korsetē, kurpēs ar augstiem papēžiem un kaklā ķēdīti ar krustiņu.

Korna piedalījās arī valstij piederošās televīzijas kompānijas RAI populārajā vakara raidījumā, kurā aizstāvēja savu viedokli par fotografēšanos kailai kalendārā pret bijušā kultūras ministra vietnieka Vitorio Sgarbi un konservatīvās Romas katoļu partijas politiķes un bijušās parlamenta priekšsēdētājas Irēnes Piveti kritiku.

Sekss kā kultūras sastāvdaļa

Sgarbi izskaidroja atšķirību starp Kornas fotogrāfijām un klasiskajiem Bernini un Mikalandželo aktiem, savukārt Piveti izteica bažas, ka jaunas meitenes varētu gūt nepareizu iespaidu par to, ko nozīmē būt veiksmīgām sievietēm mūsu dienās.

Itālijas iedzīvotāji pie seksa ir pieraduši kā pie kultūras sastāvdaļas. Itālija galvenokārt ir Romas katoļu valsts, kurā ģimenes vērtības ir ļoti spēcīgas, lai gan pēdējās vēlēšanās par parlamentārieti tika ievēlēta bijusī pornogrāfijas zvaigzne Čičolīna. Televīzijas šovos regulāri tiek rādītas puskailas sievietes, nemaz nepieminot fotogrāfijas uz nedēļas izdevumu vākiem.

Sociologs Franko Feraroti saka, ka vaina meklējama itāļu nepatikai pret dogmu. "Itāļi ir katoļi, reliģiozi un priecīgi saņemt izdevumus ar pāvesta fotogrāfiju parlamentā, bet tajā pašā laikā viņi ir priecīgi saņemt un piekārt pie sienas savos birojos, virtuvēs un sabiedriskās vietās, kas pieejamas visiem, pat bērniem, kalendārus ar kailu sieviešu fotouzņēmumiem," saka Feraroti.

Itāļu bērnišķīgās bailes

Itālijas komentētājs Bepe Severnjīni nav tik labestīgs, un uzskata, ka kalendāri ir atklāj sabiedrības bērnišķības iezīmes.

"Vācijā vakara televīzijas pārraidēs var redzēt vieglo pornogrāfiju un Amerikā seriālā "Baywatch" redzamas varones ar lielām krūtīm. Taču tas ir filmās, nevis diskusiju raidījumos vai ziņu pārraidēs," Sevenjini rakstīja Milānas laikrakstā "Corriere della Sera".

"Itālija, kas pērk, kas klausās, kas lasa, kas skatās televizoru, vienkārši nav izaugusi attiecībā pret jautājumiem par seksu," teikts viņa rakstā.

Romas Lasapjencas Universitātes sociālās psiholoģijas profesors Enriko Podzi velk paralēles starp kalendāriem ar kailu sieviešu fotouzņēmumiem un reliģiskajiem kalendāriem, kurā attēlots Itālijas svētais - tēvs Pio.

"Es teiktu, ka šiem kalendāriem ir tādas pašas funkcijas kā tēvam Pio - garantija pret nāvi un mirstību," uzskata Podzi.

Nav komentāru: